Saturday, March 12, 2011

Najib Dan Hosni Mubarak Ibarat Kembar Siam

Kembar siam yang ingin berkuasa ...
 Memang antara Najib dan Hosni Mubarat persis kembar Siam. Najib menggunakan apa cara sekali pun dengan berniat jahat untuk kekal berkuasa seperti Parti yang diterajui Mubarak, Parti Demokratik Nasional (NDP) di Mesir. Persamaan yang paling nyata dapat dilihat dalam kes Fitnah 2 yang dihadapi Anwar dengan apa yang dilakukan Hosni Mubarak keatas pemimpim pembangkang Mesir Ayman El Nour, dimana Ayman dipenjara selama 5 tahun. Begitu juga dengan Najib yang cuba menyekat seteru politiknya Anwar dengan mereka cipta kes liwat 2, dengan membawa kes ini ke Mahkamah yang di kuasai Najib supaya karier politik Anwar terkubur. Pembicaraan pun lintang pukang dimana keadilan tidak terlaksana. Menpergunakan Mahkamah sebagai cara untuk mempenjarakan musuh-musuh politiknya yang tidak termampu oleh beliau untuk berdepan secara demokratik. Begitulah sikap setiap pemimpin zalim yang ingin terus berkuasa meskipun perbuatannya bertentangan dengan undang-undang sebuah negara demokrasi.

Baca selanjutnya di bawah ini, apa kata N.Surendren ...
Pemerintahan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak yang sering menindas dan bersikap autoritarian dilihat persis corak pemerintahan bekas diktator Mesir Hosni Mubarak dakwa kepimpinan Parti Keadilan Rakyat.


Naib Presiden Keadilan N Surendren menyatakan betapa Najib yang menerajui Barisan Nasional sentiasa secara konsisten menggunakan apa-apa cara walaupun jahat untuk kekal berkuasa seperti Parti yang diterajui Mubarak, Parti Demokratik Nasional (NDP) di Mesir.

"Antara persamaannya adalah: pergantungan kerajaan atas suatu sistem polis yang agam untuk menumpaskan pihak Pembangkang; kawalan ketat ke atas media cetak dan television; tahanan tanpa bicara yang bermotifkan politik; keadaan darurat berdekad yang tidak dibatalkan; sistem kehakiman yang berat sebelah dan berpihak kepada kerajaan; pilihanraya yang tidak bebas ataupun adil," kata Surendren.


Mubarak digulingkan oleh rakyatnya selepas jutaan mereka berkumpul dan memprotes secara aman di Dataran Tahrir sejak 25 Januari lalu selepas tidak tahan dengan pemerintahan kuku besi beliau selama 30 tahun.

Surendren mendakwa persamaan paling ketara antara Mesir di bawah Mubarak dan Malaysia di bawah Najib ialah cubaan mengheret seteru politik mereka menghadap tuduhan yang direka di bawah sistem keadilan Mahkamah yang dikuasai pemerintah.

Menurut beliau, kes Fitnah 2 yang dihadapi Ketua Pembangkang Parlimen Malaysia Datuk Seri Anwar Ibrahim persis dengan apa yang dilakukan Mubarak ke atas pemimpin pembangkang Mesir Ayman El Nour pada tahun 2005 sehingga menyebabkan Ayman dipenjara selama lima tahun.

Anwar semasa pemerintahan mantan Perdana Menteri Tun Mahathir juga pernah dipenjara selama 6 tahun.

"Kerajaan Najib menggunakan taktik yang sama sahaja. Mubarak dengan terkenalnya menggunakan mahkamah Mesir untuk memenjarakan Ayman Nour, pemimpin Parti El Ghad yang dipenjarakan selama 5 tahun dengan kerja berat. Persamaan dengan pendakwaan Anwar yang sekarang berlangsung adalah amat ketara," kata beliau lagi.

Justeru Surendren menyatakan rakyat perlu bangkit untuk memastikan kerajaan Barisan Nasional disingkirkan agar penindasan, korupsi dan kezaliman seperti ini dapat dihentikan sepertimana Mubarak dan NDP.

"Rakyat Malaysia, bersama dengan dunia, berasa girang melihat melihat pemergian penzalim Mubarak dan kemenangan rakyat Mesir. Sekarang, kita mengalukan hari yang cemerlang apabila rakyat Malaysia mengakhiri pemerintahan membazir, lembap dan menindas Barisan Nasional dan pemimpinnya Najib Tun Razak.

Pemerintahan Barisan Nasional yang mencerminkan pemerintahan Mubarak ke atas Mesir, mesti berakhir. Untuk kebaikan negara, Barisan Nasional perlu disingkirkan,"Katanya.- TVSNews

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...