Tuesday, March 6, 2012

Mengapa kakitangan kerajaan tak sokong BN?


                 Sepatutnya pemimpin BN perlu bertanya kenapa majoriti kakitangan kerajaan tidak bersama dengan BN?
“Apakah mereka ini jahil dan hilang pertimbangan sehingga menjadi penentang senyap kerajaan BN?” tanya AJK PAS Pusat, Ustaz Idris Ahmad.
                 Ini, katanya sudah tentu ada perkara yang tidak betul, walaupun otak mereka dibasuh di dalam kursus Biro Tata Negara (BTN).

Baginya, jawapannya mudah kerana mereka adalah orang cerdik dan rakyat yang bermaklumat.
Justeru, kata beliau segala propaganda yang diberi oleh media perdana, penceramah pada kursus BTN tidak memberi apa-apa makna.


“Mereka hanya mendengar, ibarat masuk telinga kanan keluar telinga kiri,” ujarnya kepada Haralkahdaily.
Sehubungan itu, ujarnya kenyataan Menteri Besar Terengganu, Datuk Seri Ahmad Said ketika program bersama Timbalan Perdana Menteri yang menggesa supaya kakitangan awam mesti menyokong kerajaan kerana banyak kemudahan yang diberi oleh kerajaan hanya sia-sia sahaja.

Katanya lagi, kakitangan kerajaan yang cerdik tidak akan rela negara diperintah oleh mereka yang korup, walaupun Presiden Umno memain taktik baru iaitu mengaku silap dan memohon maaf dan berjanji tidak akan mengulangi lagi kesalahan itu.

Pada mereka, ujarnya lebih lima dekad diberi amanah untuk mentadbir negara bukan satu jangka masa yang singkat, sehingga negara menuju bankrap dan seluruh sistem negara habis rosak.

Tambahnya, tindakan pemimpin Umno hendak memaksa kakitangan kerajaan supaya jangan menentang BN bolehlah diibaratkan seperti pepatah Arab, ‘kamu boleh paksa kuda pergi minum air, tetapi kamu tidak boleh paksa kuda supaya minum air’.-Hrkhdly

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...