Thursday, June 14, 2012

Politik Malaysia paling kotor di bawah pentadbiran Najib – Cucu Mahatma Ghandi

 
              Cucu kepada tokoh pemimpin politik tersohor India, Mahatma Ghandi berkata, beliau tidak pernah melihat politik di dunia sekotor pentadbiran Datuk Seri Najib Razak kerana Perdana Menteri itu membiarkan prasangka buruk sesama kaum dan mempertahan penipuan dalam pilihan raya di negara ini.
              Perkara itu diungkap Raj Mohan Ghandi kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail semasa pemimpin KEADILAN ini dipelawa bertemunya di India baru-baru ini.

“Politik Malaysia lebih kotor dari politik India. Saya (Raj Mohan) ‘follow’ politik Malaysia. Saya tidak pernah melihat politik di dunia sekotor politik di bawah Datuk Najib. Ini Raj Mohan kata (kepada saya),” kata Anwar.


Beliau berkata demikian pada Ceramah Merdeka Rakyat yang turut dihadiri Azizah; Timbalan Presiden, Azmin Ali; Pengarah Strategi, Rafizi Ramli, pimpinan Pakatan Rakyat dan kira-kira 5,000 hadirin pelbagai kaum di Taman Seraya dekat sini malam tadi.

Ketua Pembangkang itu turut menegaskan Raj Mohan akan datang sendiri ke Malaysia pada tahun ini untuk bercakap sendiri mengenainya.

“InsyaAllah akhir tahun ini, dia (Raj Mohan) akan cakap sendiri di Malaysia,” kata Anwar yang turut menunjukkan gambar beliau bersama Azizah dan isteri Raj Mohan, Usha kepada hadirin melalui tayangan skrin.

Anwar berkata, beliau boleh bersahabat dengan Raj Mohan kerana cucu kepada pemimpin India itu memiliki idealisme yang sama dengan beliau iaitu memberi keadilan pada semua rakyat.

Anwar turut memetik ucapan Mahatma Ghandi semasa hayatnya berbunyi: ‘Majoriti India Hindu jangan zalim, jangan hina orang Islam, Kristian dan penganut Buddha India, mereka rakyat kita, rakyat India dan kita mesti bangga menjadi rakyat India’.

Berbeza dengan Malaysia di bawah pentadbiran Najib kata Anwar, Presiden Umno itu hanya membisu dengan isu skandal rasuah pemimpin Umno selain membiarkan orang Melayu menghina bangsa sendiri melalui perlakuan memalukan.

“(Apabila sekumpulan Melayu) tunjuk punggung pada (Datuk S) Ambiga, Najib diam. (samseng Umno) Baling batu dalam ceramah, Najib diam, Menteri terlibat rasuah Lembu, Najib diam. Apa Najib buat? Dia cuma pemangku Menteri Wanita.

“Dalam sejarah dunia, inilah kali pertama seorang lelaki jadi Menteri Wanita,” kata Anwar disambut gelak dan tepukan hadirin.

Najib melantik dirinya sebagai Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat baru-baru ini selepas penyandang jawatan itu, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil dikait dengan skandal rasuah projek lembu keluarganya.

Anwar turut melahirkan keyakinan beliau bahawa sejahat manapun taktik Umno dalam Pilihan Raya Umum (PRU) akan datang termasuk memanipulasi daftar undi, beliau yakin semua itu pasti gagal menghalang kuasa dan perancangan Allah.

“Najib, dengar abang Anwar cakap. Kamu boleh tipu, guna warga asing sebagai pengundi, tetapi kena ingat, kuasa rakyat itu dengan izin Allah boleh mengatasi perencanaan jahat kamu,” kata Anwar lagi.-Keadilandaily.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...