Tuesday, June 19, 2012

Mahathir enggan bela Najib dalam isu Scorpene


                 Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad enggan membela Datuk Seri Najib Razak dalam kes Scorpene, terutama selepas kes itu dibawa ke Mahkamah Perancis, kata Ahli Parlimen Indera Mahkota, Azan Ismail.
                 Ini kerana katanya, orang kanan kepada Mahathir, Tun Daim Zainuddin gagal memperoleh kontrak pembelian kapal selam berkenaan.


“Pada asalnya, kontrak ini kepunyaan ‘orang Mahathir’, iaitu Daim Zainuddin. Tapi, sekarang ini jadi masalah bila timbul isu membabitkan Najib di mahkamah Perancis. Sebab itu kita nampak Mahathir tidak membela Najib,” katanya kepada Keadilan Daily.Percaturan Mahathir masih belum selesai dan dia sangat cekap ‘sembunyikan diri,” kata Azan merujuk tindakan berdiam diri Mahathir
.

Azan menambah, menggunakan syarikat proksi untuk membida projek kerajaan dan meluluskannya secara gelap merupakan amalan biasa Umno BN memperolehi dana pilihan raya, seperti urusniaga pembelian kapal selam Scorpene.

“Cuma kali ini ahli Umno serba salah bila mereka tahu habuan yang sepatutnya sampai kepada mereka dibolot Najib dan Razak Baginda,” kata Azan.- K/Daily

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...