Tuesday, June 12, 2012

Pengkhianatan BN memang realiti, bukan persepsi

 
              Tan Sri Muhyiddin Yassin cuba menutup kelemahan BN yang semakin terhakis sokongan dengan menyalahkan media baru yang menyebarkan fitnah kepada BN sehingga orang mula membenci dan membentuk persepsi buruk terhadap Umno BN.
               "Selama ini yang membuat fitnah ialah cyber trooper pro Umno cuba menggunakan media baru untuk memfitnah pemimpin Pakatan Rakyat namun tetap tidak berjaya," kata AJK PAS Pusat, Idris Ahmad.

Terbaru, katanya terdapat gambar Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat bersalam dengan Ambiga, pada hal gambar asal Ambiga bersalam dengan Hillary Clinton.


Sebelum ini, kata beliau gambar Lim Guan Eng menyembelih lembu korban disebarkan sedangkan hakikatnya ialah gambar Datuk Seri Nizar Jamaluddin yang sedang menyembelih lembu korban.

"Apakah isu NFC yang diberi kepada suami Sharizat sebanyak RM250 juta satu persepsi?

"Adakah cerita hapus hutang sebanyak RM589 juta kepada Tan Sri Tajudin Ramli satu persepsi sedangkan anak-anak muda yang berhutang dengan PTPTN sebanyak RM30,000 dikejar sampai dalam kelambu?" ujarnya dalam satu kenyataan.

Beliau juga mempersoalkan apakah satu fitnah apabila pemimpin PR mendedahkan isu kontrak bernilai RM30.8 juta yang melibatkan syarikat Istijuara Sdn Bhd milik anak Menteri Pembangunan Wilayah dan Kesejahteraan Bandar, Datuk Seri Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin.

Tanya beliau lagi, adakah Raja Farhana Raja Nong Chik akan mendapat projek sebanyak ini jika bukan anak Raja Nong Chik.

"Apakah tindakan bebal pemimpin Umno yang memberhentikan PTPTN kepada Unisel dan KUIS satu fitnah?" tanya beliau lagi.

Tambahnya, tindakan seorang pemimpin yang buta perut terhadap konsep federalisme, seolah-olah Selangor bukan berada di dalam peta Malaysia.

Justeru, tegasnya politik ugut bukan lagi sesuai di zaman millenium baru, ia sesuai di zaman batu.

"Stail ini seolah-olah melawan arus yang besar dan memberi kesan kepada persepsi buruk kepada kerajaan BN," jelasnya.

Katanya, anak-anak muda yang menjadi pengundi baru seramai 2.4 juta yang berumur 40 tahun ke bawah amat benci stail politik seperti itu yang mana mereka akan terjemahkan di dalam peti undi.

Beliau berkata, kehadiran hampir 70% anak muda di dalam himpunan Bersih 3.0 dan Himpunan Hijau Ke Putrajaya adalah angka petunjuk mereka benci dengan politik kotor BN.-Harakahdaily.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...