Sunday, January 6, 2013

Umno-BN Tidak Pernah Belajar Daripada Kesilapan Seleweng Wang Rakyat


Pemimpin Umno- BN tidak pernah belajar daripada skandal Pusat Fidlot Kebangsaan (NFC) apabila dengan terus menerus terpalit dengan pelbagai skandal penyelewengan wang rakyat

Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar berkata, kes terbaru yang membabitkan Ketua Wanita Umno Selangor, Senator Raja Ropiah berhubung pendedahan saudagar karpet Deepak Jaikishan adalah bukti pimpinan Umno-BN perlu ditolak dalam pilihan raya nanti.


Sebelum ini didedahkan bahawa Raja Ropiah membeli tanah itu dengan harga RM7 sekaki tetapi mendapat keuntungan atas angin apabila menjualnya kepada syarikat lain dengan harga RM16 kaki persegi.

Tanah itu digazetkan untuk pembinaan kem tentera terletak di Mukim Bukit Raja didakwa dijual secara komersil dan tidak dibangunkan dengan objektif asalnya.

“Dalam banyak-banyak syarikat yang bagus di Malaysia tetapi projek itu diberikan kepada syarikat Raja Ropiah yang luasnya lebih 200 ekar.

“Tanah ini yang terletak di kawasan utama di negeri Selangor diberikan begitu sahaja, projek daripada 1997 sehingga 2013 ini tidak siap lagi.

“Rakyat warga Selangor susah untuk mendapatkan geran dan tanah dengan pelbagai kesusahan tetapi pimpinan Umno dengan mudah memilikinya,” kata Nurul Izzah yang juga Ahli Parlimen Lembah Pantai.

Beliau berkata demikian semasa program ‘Jelajah Anak Muda Menuju KL112 1 Juta Turun Himpunan Kebangkitan Rakyat’ yang diadakan di Dewan Datuk Fauzi Pasir Panjang di sini.

Sementara itu Penyelaras Kebangsaan Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM), Badrul Hisham Shaharin berkata, Pakatan Rakyat (PR) mempunyai potensi dan peluang untuk mentadbir Putrajaya dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) ini.

Katanya ia berdasarkan keupayaan gagasan itu memperolehi 82 kerusi pada PRU-12 lepas dan sokongan yang semakin melonjak mutakhir ini khususnya di Sabah dan Sarawak.

“75 peratus masyarakat orang Cina sudah menyatakan menyokong Pakatan Rakyat,” ujarnya.

Tegas Badrul, rakyat perlu berani turun ke Kuala Lumpur pada 12 Januari ini sebagai perhimpunan terakhir sebelum PRU-13 ini bagi menyatakan bantahan terhadap sikap berat Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) dalam melaksanakan tugasnya.

“Kerana itu kita hendak mengelakkan kehancuran negara, kita tiada alasan lain untuk turun beramai-ramai ke Kuala Lumpur pada 12 Jan ini,” tegas Badrul.

Kira-kira 1,000 hadiran datang dalam program itu yang dianjurkan oleh SAMM dengan kerjasama Pakatan Rakyat.-Selangorku.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...