Sunday, April 24, 2011

Noh Omar Ahli Politik Tidak Matang - Serikandi

Saya rasa Noh Omar sebagai ahli politik yang tidak matang, tidak cerdik dan tidak boleh menerima kekalahan. Tuhan telah berikan otak dan sepatutnya gunakan otak untuk berfikir, kenapa pengundi pengundi Tionghua menolak BN dalam pilihan raya negeri Sarawak yang lalu? 

Apakah DAP menang hanya undi daripada masyarakat Tionghua? Sudah pasti undi DAP juga diperolehi dari Melayu, Iban, Malanau dan sebagainya.  Sebagai orang politik sepatutnya beliau sendiri harus berfikir, dan buat kaji selidik, kenapa pengundi di situ menolak BN, bukan dengan membuat kenyataan rasis yang tidak rasional dan bodoh
Bagi saya yang bukan ahli politik,  melihat rakyat menolak BN bukan kerana tidak berterima kasih tapi diatas kerakusan pemimpin-pemimpin BN terutama Taib Mahmud  yang pentingkan kroni dan keluarga serta memperkaya diri sendiri melalui rasuah disana sini dengan membiarkan rakyat terus daif dan hidup dengan penuh kemiskinan.     
Baca artikel selanjutnya di bawah ini ...
Timbalan PengerusiPerhubungan UMNO Selangor, Noh Omar dilabel sebagai ahli politik yang tidak matang berikutan enggan akur pada pilihan pengundi yang mengundi Pakatan Rakyat pada pilihan raya negeri (PRN) Sarawak baru- baru ini.

Ketua Serikandi Parti Keadilan Rakyat (PKR), Siti Aishah Sheikh Ismail berkata Noh dan juga pemimpin UMNO BN yang lain harus akur pada undi rakyat, bukannya mempersalahkan dan menyifatkan pengundi sebagai tidak tahu berterima kasih kepada kerajaan pemerintah.

Hakikatnya, Aishah berkata jika kepimpinan dan pentadbiran Perdana Menteri Najib Razak tidak korup, tidak mungkin rakyat akan beralih arah memangkah Pakatan Rakyat.


“Saya rasa Noh Omar sebagai ahli politik yang tidak matang apabila dia menyalahkan rakyat secara keseluruhannya secara terang- terangan khususnya masyarakat Cina yang menolak Barisan Nasional di Sarawak.

"Bagi saya gelombang ini bukan sahaja dirasai di Sarawak tetapi juga di Semenanjung di mana kita lihat majoriti masyarakat Cina memang terang- terangan memperlihatkan sokongan mereka kepada Pakatan Rakyat.

"Noh Omar yang disifat tidak senang dengan perkembangan itu. Banyak kenyataan pimpinan UMNO salahkan orang Cina kerana pilih Pakatan Rakyat bukannya Barisan Nasional,” ujar Aishah.

Aishah turut menasihati Noh yang juga Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani agar belajar menerima kenyataan bahawa rakyat kini sudah matang berpolitik dan mampu memilih parti politik yang benar- benar menjaga kebajikan mereka.

"Jika dizinkan Allah dengan semangat pemimpin- pemimpin, semangat jentera Pakatan Rakyat bukan saja di kalangan majoriti masyaakat Cina tetapi percayalah dalam masa terdekat masyarakat Melayu juga akan merubah perspektif politik mereka dan akan memberi sokongan kepada Pakatan Rakyat,” katanya.

Aishah juga berkata Noh Omar harus menerima kenyataan bahawa UMNO BN kini ditolak dan hilang kewibawaanya dalam arena politk semasa kini.-Tvsn

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...