Tuesday, October 9, 2012

Scorpene: Jelajah SAMM heret Najib untuk dibicara


Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) akan bekerjasama dengan semua pihak yang punya maksud sama iaitu menyelamatkan Malaysia.

Sehubungan itu, Pengarah Propaganda SAMM, Edy Noor Reduan berkata resolusi SAMM sempena Rapat Kebangsaan Siri 3 di Sekinchan kelmarin bukan sahaja akan menjadi pedoman dalam kerangka gerakan SAMM malah turut menjadi pedoman kepada semua anak muda yang sedia membabitkan diri dalam perlawanan menentang ketidak-adilan, rasuah ketirisan, rompakkan khazanah negara, penindasan dan kezaliman sejajar dengan penafian demokrasi yang menghalang perubahan pemerintah.

Menurutnya, lapan resolusi SAMM sempena rapat itu yang perlu diangkat kepada massa, antaranya menegaskan negara ini sememangnya bermasalah, maka diputuskan walau apa pun terjadi, Barisan Nasional harus ditumbangkan demi menyelamatkan tanahair ini dan SAMM dengan seluruh kekuatan, strategi dan kebijaksanaan akan memastikan kemerdekaan rakyat yang sebenar.


Isu Scorpene merupakan isu penting bagi membuktikan kehilangan wang negara serta pengkhianatan terhadap tanahair ekoran penjualan rahsia negara yang melibatkan pemimpin negara.

Katanya, isu ini perlu diadili dalam negara di mana SAMM akan jelajah ke seluruh negara dalam usaha mengheret Najib Razak untuk dibicarakan di mahkamah Malaysia dalam skandal penyelewengan pembelian kapal selam Scorpene.

Menurutnya kagi, media arus perdana yang tidak adil, melampau dan berniat jahat mempamer betapa terdesaknya pemerintah dan perkembangan ini harus dikekang, maka SAMM melalui segmentasi latihan telah sedia untuk melahirkan seberapa banyak anak muda berkebolehan untuk menjadi agen penyampai yang efektif.

Di samping, ujarnya Selangor merupakan lubuk emas negara sehingga Umno dan BN dilihat begitu terliur untuk mendapatkannya dengan perbagai usaha untuk merampas Selangor dari tangan rakyat.

“Najib sendiri menjadi Pengerusi Umno BN di Selangor untuk tujuan jahat itu. SAMM melihat usaha penyingkiran ‘Najib’ harus bermula di Selangor. Maka SAMM akan memberikan penumpuan khusus bagi menyusun massa muda di Selangor bagi tujuan itu,” ujarnya.

Katanya, SAMM mengajak rakyat melihat kemewahan luar biasa dalam aktiviti rasmi mahupun aktiviti peribadi pemimpin negara ketika hutang Malaysia hampir mencecah paras 'negara muflis' harus menjadi faktor penting mengapa kontrak pemerintah wajib tidak diperbaharui.

Beliau berkata, selama ini Sabah dan Sarawak menjadi 'fix deposit' parti itu untuk terus menguasai negara namun melalui dua tinjauan mutakhir ini menyimpulkan ia tidak lagi sedemikian rupa.

Justeru, ujarnya SAMM akan turut memberikan tumpuan kepada perkembangan Sabah dan Sarawak dalam usaha menukar pemerintah negara.

Beliau menambah, resolusi ketujuh pula ialah SPR tetap gagal berfungsi dan sudah hilang kredibiliti, maka SPR wajib dibubarkan terlebih dahulu sebelum Parlimen dibubar.

Menurutnya, sudah terbukti warga asing yang memiliki IC palsu keluaran JPN telah didapati sah mengundi oleh SPR, menerbitkan situasi tiada pilihan selain melancarkan kempen 'Tangkapan dan Tindakkan Awam' terhadap warga asing serta agen tempatan yang membawa warga asing ini untuk mengundi secara tidak sah.

“Ini adalah kempen terbaik untuk memastikan tidak ada warga asing berani menghampiri pusat pembuangan undi sepanjang hari pilihanraya,” tegasnya.

Beliau menambah, SAMM juga membuat keputusan tidak melayan usaha kebudak-budakan segelintir manusia yang bertopeng pejuang reformasi tetapi bertelagah sesama sendiri demi kepentingan peribadi. -Harakahdaily

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...