Monday, October 15, 2012

Ingatkan Najib tentang Soros: Terima kasih Muhyidin


Naib Presiden PAS Datuk Mahfuz Omar mengucapkan terima kasih kepada Timbalan Perdana Menteri kerana mengingatkan Perdana Menteri bahawa bantuan George Soros "tidak membantu negara".

Ketika menyokong apa yang didakwanya sebagai peringatan bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad tentang Soros, Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini berkata, adalah satu perkara bahaya jika tidak disedari peranan jutawan Yahudi di pelbagai negara.

Walaupun tidak dinyatakan, Mahfuz menyifatkan ingatan Muhyiddin itu ditujukan kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.


Akhirnya, Najib semalam mengesahkan bahawa beliau bertemu dengan Soros di New York dua tahun lalu.

Mahfuz (gambar) berharap, peringatan Muhyiddin itu diberi perhatian serius oleh Najib.

"Tidak elok merayu bantuan orang yang siang malam Dr Mahathir dan Umno sendiri hebah dan hebohkan sebagai penyangak.

"Kalau tidak ada keperluan dan tidak ada bantuan yang hendak dirayu, tidak mungkin seorang Perdana Menteri sanggup mengambil risiko berjumpa senyap-senyap 'dalam gelap' dengan watak yang dicerca siang malam oleh partinya sendiri.

"Tak usahlah mendakwa kononnya Soros yang hendak jumpa beliau, nanti banyak lagi yang akan terdedah," kata Ahli Parlimen Pokok Sena itu.

Mahfuz juga menolak dakwaan Muhyiddin kononnya Barisan Nasional (BN) tidak menggunakan isu Soros demi keuntungan politik parti pemerintah itu.

"Selamba sungguh Muhyiddin berbohong seolah-olah rakyat tidak ada maklumat dan tidak baca berita," katanya sambil merujuk kepada projek memburuk-burukkan pembangkang melalui tindakan mengaitkan mereka dengan Soros seperti yang dilaporkan dengan meluas oleh media sekarang.

Projek itu dilaporkan telah dirancang oleh sebuah jabatan khas Kementerian Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan sejak pertengahan tahun ini dan dakyah berkenaan disebarluaskan melalui sebuah buku tebal Panduan Penjelasan Isu Semasa terbitan Jabatan Hal Ehwal Khas (JASA).

Mahfuz berharap Najib dapat mengingatkan Muhyiddin bahawa, bukan sahaja tidak menepati janji, berbohong juga perbuatan munafik.

Perdana Menteri hari ini dilaporkan mendakwa bahawa kerajaan BN menjanjikan sesuatu perkara yang mampu dilaksanakan untuk faedah rakyat kerana jika tidak menepati janji, ia tergolong dalam kalangan munafik.

Sambil terus mengaitkan dengan pertemuan senyap-senyap Najib dengan Soros, Mahfuz mengingatkan bahawa Perdana Menteri yang jujur tidak bercakap lain di hadapan rakyat tetapi di belakang mereka melakukan yang lain pula.

"Adalah satu perbuatan songsang dan hipokrit yang amat serius apabila Perdana Menteri senyap-senyap bertemu 'dalam gelap' dengan watak yang dikempenkan sebagai penyangak di hadapan rakyat malah digambarkan sebagai musuh yang merosakkan negara," katanya.

Ditanya mengenai dakwaan Najib bahawa kerajaannya menunaikan janji, Mahfuz yakin ruang siber sehari dua ini akan penuh dengan senarai janji-janji bohong BN.

"Janji tidak ditepati BN sudah terlalu masyhur," kata beliau.-Harakahdaily

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...