Friday, October 26, 2012

BN- Dari Tanah Kamu Datang, Kepada Tanah Kamu Kembali - Sakmongkol AK47.


Sebelum kita jawab Dato Najib- kita komen sedikit mengenai kenyataan Dr Mahathir. the man who can walk on water. setelah 55 tahun, dibawah pemerintahan UMNO, Dr Mahathir kata orang Melayu mengemis ditanah air mereka sendiri. Adakah keadaan demikian disebabkan oleh PAS, PKR dan DAP? Atau adakah keadaan orang Melayu itu disebabkan kesemulajadian mereka iu berbangsanya Melayu?
Mahathir akan mengatakan all of the above. Its in the genes. Melayu bodoh kata Dr Mahathir.

Keadaan orang Melayu jadi begini adalah disebabkan kepimpinan mereka. Dan hampir seluruh tempoh hidup orang Melayu dizaman moden ini, mereka diperintah oleh UMNO. Inginlah saya mengulangi apa yang pernah dinyatakan oleh Pendita Zaaba puluhan tahun yang lampau- seolah olah penulisan Zaaba menggambarkan apa yang akan dilakukan oleh UMNO



Maka keadaan kehidupan anak2 Melayu sekarang……mereka telah kena perabdikan dan kena picit dan perah dan ramas ditangan pemerintah2 nya –iaitu pemerintah2 daripada bangsa mereka sendiri.

Tidak syak lagi yang dimaksudkan oleh Pendita Zaaba ialah UMNO!.
Dr Mahathir tidak berhenti daripada membodohkan orang Melayu. Yang pegang kuasa ialah UMNO dan 22 tahun darinya di pegang oleh Dr Mahathir sendiri. Masa nya sudah tiba kita buangkan rasa sentimentalism terhadap UMNO yang telah merompak kekayaan negara dan melanun kekayaan negara. Yang kaya ialah Melayu terpilih.

Yang memegang kuasa ialah UMNO dan gerombolan penyamun BN. suatu hari dirumah Dato Najib , dia memberitahu saya Dr Mahathir menyamun kekayaan negara melalui projek lebuhraya, projek pelabuhan, projek IPP. Tun Musa Hitam berpendapat Dr Mahathir tidak ada perasaan malu bila menyatakan bahawa pemimpin negara ini korap dari yang paling atas sampai kebawah. Sedangkan yang memulakan budaya merasuah ialah Dr Mahathir sendiri. Tun Daim beritahu saya- sejarah akan menghukum Mahathir dari satu sudut sahaja, iaitu rasuah yang berluasa. History will judge Mahathir in the end on his record of incubating and nurturing rampant corruption. testimony Mahathir bahawa Ling Liong Sik tidak berupaya menipu negara adalah bahan ketawa. Tun Daim juga beritahu saya, macam mana kita mahu benteras rasuah, jika sogokan wang sudah menyampai kepada pemimpin yang tertinggi.

Segala masaalah dan malapetaka, rasuah, kegawatan ekonomi disebabkan oleh UMNO. Apa yang akan buat kita percaya yang gagal dibetulkan oleh UMNO selama 55 tahun, boleh ia lakukan dalam masa 5 tahun? UMNO tidak ada rekod untuk menyokong janji2 mereka. Yang mungkir janji ialah UMNO. Yang membuktikan mereka boleh memenuhi janji ialah semua negeri yang dipimpin oleh Pakatan Rakyat. Maka sayugialah rakyat menyokong Pakatan Rakyat dan membenamkan UMNO.

Rakyat Selangor umpamanya tidak pernah diberitahu bahawa kajian yang dijalankan oleh UM menunjukkan hanya 29% sahaja responden percaya BN boleh merampas balik Selangor. kenapa rakyat Selangor mahu mengembalikan negeri ini dalam tangan lanun dan perompak?
bukan kah UMNO yang menjalankan dasar ekonomi yang menyebabkan 40% dari penduduk negara ini mempunyai pendapatan kurang dari RM1500 sebulan? Dan 75% dari kumpulan tersebut ialah orang Melayu? 8 juta lebih Melayu mempunyai pendapatan kurang dari RM1500 dan itu adalah hasil dasar dan kepimpinan UMNO. Marilah kita sama sama menghantar semua lanun dan perompak ini ke Sungai Buloh dan jadikan mereka B1M!- Banduan 1 Malaysia.

Bukankah dasar ekonomi Najib yang disebutkan sebagai Model Ekonomi Baru itu sebenarnya adalah lanjutan dari dasar ekonomi penindasan Dr Mahathir? menindas majority orang Melayu dan mengayakan segelintir Melayu terpilih? Antara yang terpilih ialah anak Dr Mahathir sendiri yang kaya raya bahkan seorang dari nya boleh membina ruang pameran kereta Ferari bernilai RM20 juta. Orang yang buang tebiat akan meyebut seperti yang dinyatakan oleh Mahathir. dan Mahathir disertai oleh geng2 lama perompak negara seperti Sanusi Junid dan lain lain.

Nanti lah kita akan mengupas apa Dr Mahathir kata dalam artikel yang lain. Let us deal with the political invertebrate Najib Razak for now.
Dato Sri Najib kata orang Melayu benci dengan DAP. Kita boleh jawab awal dan tidak perlu tanya Tunku Aziz. Yang benci adalah mereka yang termakan dakyah UMNO. Yang benci ialah mereka yang berfikiran sempit. Pemimpin UMNO takkanlah menyukai parti yang akan membenamkan geng perompak nya. Yang membenci ialah mereka yang tidak faham politik dan lupa bahawa daripada 29 juta rakyat Malaysia, hampir 19 juta orang Melayu. UMNO ingat 16 juta orang Melayu yang lain itu, penakut dan bacul macam mereka.

Yang benci ialah mereka yang lupa, kalau 1 orang UMNO kecundang, ada 6 orang lagi Melayu yang terus hidup. Melayu tidak memerlukan UMNO.

Kenyataan Najib tidak mengherankan dan bukan nya sesuatu yang baru. Mustahil kita akan dengar Najib menyatakan perkara yang baik mengenai DAP. Pada pandangan Najib, DAP itu parti cauvinis cina. DAP mahukan negara repablik. DAP akan menguasai politik Malaysia. DAP mengkuda semua parti politik yang lain. Pendek kata, Najib mengulangi penceritaan lapuk dan basi terhadap DAP. Inilah standard pemikiran dari seorang pemimpin yang penakut dan kurang cerdik.

Apa yang tidak dikemukakan kepada rakyat Malaysia, ialah alasan2 rasional kenapa orang Melayu mesti membenci DAP. Najib tidak mampu berbuat demikian selain dari mengkakaktuakan apa yang dinyatakan oleh pecacai UMNO yang lain.
Bolehkah kita harapkan apa2 yang besar dan menakjubkan dari pemimpin yang penakut dan kurang cerdik?

Apabila saya ceramah, takkanlah saya hendak ceritakan kebaikan UMNO. Tentulah saya mengambil kesempatan mendedahkan keburukan pemimpin UMNO yang merugikan orang Melayu. Menyokong UMNO akan membawa bangsa Melayu rebah dan negara kita musnah. Menyokong UMNO bererti menyokong gerombalan pencuri dan perompak.

Maka, bila Najib bercakap, sudah barang tentu tidak ada apa2 baik untuk diberitahu mengenai DAP, PKR dan Anwar Ibrahim, serta PAS. Tapi, marilah kita dedahkan sebab2 sebenar Najib berkata demikian. Kita tidak perlu tanya apa2 dari Tunku Aziz. Biarkan Tunku Aziz dengan leteran kebangsawanan nya. Itu pun sebab utama Tunku Aziz keluar DAP- dia ada sense of over inflated importance. Bila perasaan demikian tidak dipedulikan atau tidak dilihat begitu penting, tergurislah hati aristokrat itu. yang lain dalam DAP tidak ada perasaan demikian. Kita tak kira itu semua.

Ketakutan. Ketakutan yang amat sangat menyebabkan Najib melatah seperti orang tidak siuman. Saban hari Najib melihat UMNO kian keseorangan. Gerakan berada diambang maut dengan 2 kerusi parlimen nya. MCA dengan 15 kerusi akan kecundang teruk. MIC dengan 3 kerusi nya hanya kerana ehsan UMNO. PPP ialah Parti Peminta Sedekah. UMNO dengan 79 kerusi nya pun dalam keadaan cemas. Kerana apa? Kerana undi dan sokongan cina berpindah kepada DAP. Undi orang Melayu berpindah kepada PAS. Undi golongan menengah pergi ke PKR.

Dimana datang sokongan untuk UMNO dan BN? ia datang dari warga negara segera- rakyat Bangla, Nepal, Myanmar, Cambodia. Inilah dia parti yang berjuang Hidup Melayu dan Agama, Bangsa dan Tanah Air. Akhirnya UMNO melacur maruah dan mengkhianati negara dengan menjual kerakyatan kerana mahu mengekalkan kuasa.
Najib melihat sokongan masyarakat Cina kepada nya merosot dengan teruk. Dan penyebab utama kemerosotan sokongan tersebut ialah DAP. Hari ini DAP telah menguasai 80-90% sokongan masyarakat Cina. Ini akan menyebabkan BN akan hilang lebih banyak kerusi dimana dalam kawasan parlimen itu ada sekurang kurangnya 40% orang Cina.
Najib juga tahu bahawa MCA sduah tidak terdaya menahan penghijrahan sokongan orang Cina.

Kedua, Najib tidak faham. Masakan orang kurang cerdik faham bahawa sokongan orang Cina bukan disebabkan chauvinism dan ekstremism. Orang Cina memperakui bahawa ini negara majority nya Melayu dan orang Melayu akan terus menguasai politik. Orang Cina bukan beroperasi atas chauvinism tapi menginginkan kerajaan yang telus, demokratik, menjalankan dasar2 ekonomi yang adil,mahukan sebuah negara yang menghormati undang2. UMNO dan BN mempunyai rekod buruk dalam kesemua perkara ini dan sebab2 ini yang menyebabkan orang Cina tidak mahu lagi menyokong UMNO, MCA atau parti2 BN yang lain.
Najib ingat orang cina beroperasi atas perasaan ekstrim dan bersangkaan bahawa orang menyokong DAP dan membenci dan berniat jahat keatas bangsa lain terutama bangsa Melayu. Sebab itu DAP dituduh mahu menubuhkan repablik dimana institusi Raja Melayu dihapuskan, apa2 kepentingan bangsa Melayu dihapuskan dan seumpamanya.

Sebab sebenarnya orang Cina menyokong DAP ialah kerana parti tersebut tidak bacul dan tidak perlu menggunakan isiu emosional seperti MCA. DAP is fearless. Sebagai sebuah parti yang fearless, DAP boleh memahami atas prinsip apa orang PAS beroperasi. Kerana itu PAS dan DAP saling menghormati. Demikian juga DAP memahami PKR. DAP boleh memahami parti2 dimana pemimpin nya berani masuk jel, di ISAkan, ada yang dibunuh, serta dipenjarai. DAP boleh faham ketokohan parti2 yang berani berjuang dan berkorban.

Berani berjuang dan berkorbanlan yang menyebabkan orang Cina menyokong DAP. Orang Cina yang menikmati lebih demokrasi dan oleh itu memiliki lebih pilihan melihat MCA parti yang penakut dan lembik memperjuangkan isiu2 yang melibatkan kepentingan orang Cina. Dan cubaan MCA menjuarai isiu kepentingan cina disaat akhir sudah tidak berguna lagi. Orang Cina tidak ada isiu dengan hudud. Orang Cina sedar itu isiu orang Melayu yang beragma Islam. Orang Cina tahu, walaupun mereka bukan Islam, tapi hak dan kepentingan mereka akan dihirmati dan dilindungi.



Arif Sabri's Blog {Sakmongkol AK47}

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...