Tuesday, January 18, 2011

Ummi Hafilda sekadar jadi boneka Umno-BN


Inilah rupanya perempuan sunda yang terang-terang buat kenyataan untuk membantu jentera Umno-BN dalam PRK Tenang. Perempuan sunda ini hanya layak menjadi boneka Umno-BN.  Tidak pernah rasa menyesal dan insaf diatas dosa-dosanya terhadap Anwar. Jika kesenangannya di dunia dengan kemewahan yang diberikan Umno tapi beliau seharusnya ingat bahawa sisa-sisa hidupnya tidak akan tenang dan senang. Akhirnya ia tetap akan menemui tuhan dilubang kubor dengan penuh seksa. Percayalah....

Kemunculan Ummi Hafilda ke pentas politik negara dengan mengemukakan saman terhadap pimpinan Pakatan Rakyat, jelas menggambarkan bahawa ‘pelakon veteran 1998′ itu hanya menjadi boneka Umno-Barisan Nasional (BN), kata Ketua Srikandi KEADILAN Malaysia, Siti Aishah Shaik Ismail.

Aisyah menganggap perbuatan Ummi itu, menjatuh dan merendahkan martabatnya sebagai wanita selepas muncul dalam siri konspirasi fitnah terhadap Anwar Ibrahim 13 tahun lalu.

“Kita tidak mahu sentuh rekod buruk dia sebelum ini. Tetapi perbuatan Ummi Hafilda jelas menunjukkan kedangkalannya. Kenapa baru sekarang muncul? Ke mana dia menghilang? Adakah dia mahu membuktikan bahawa dirinya sekarang ‘bersih’?


“Soalnya, ketika dirinya diaib melalui media sebelum ini, mengapa tidak saman kerajaan?” kata Siti Aishah merujuk kepada laporan media mengenai berita hubungan seksnya dengan seorang lelaki, 13 tahun lalu.
Dalam pada itu, Siti Aishah berkata, tindakan wanita itu membiar dirinya diperkuda dan menjadi boneka Umno BN, adalah sebahagian perancangan jahat untuk menyekat kemaraan Pakatam Rakyat.
“Kerajaan Umno BN yang gagal mengurus tadbir ekonomi negara menggunakan serangan peribadi terhadap pimpinan Pakatan Rakyat untuk mengalih isu,” katanya
lagi.
Mengulas lanjut, Siti Aisyah berkata, kenyataan Ummi Hafilda yang berterang-terang untuk membantu jentera Umno BN pada pilihan raya Kecil DUN Tenang, juga menggambarkan parti itu kian tertekan.
“Rakyat kian matang. Apakah dengan membawa ‘pelakon kitar semula’, ini akan membuatkan rakyat percaya? Jentera Wanita Pakatan Rakyat akan terus memberi penerangan kepada kaum Hawa mengenai isu terkini.
“Inilah ‘wayang murahan’, yang dibawa oleh Umno BN pada kempen pilihan raya Kecil di Tenang,” kata Siti Aishah.

KeadilanDaily

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...