Sunday, November 4, 2012

Pemuda diajak jatuhkan BN Negeri Sembilan



Pemuda Pakatan Rakyat Negeri Sembilan hari ini membuka tirai Himpunan Raksasa Kebangkitan Rakyat dengan mengajak generasi muda menjatuhkan Kerajaan Umno BN negeri itu.

Ketua Pemuda PAS Negeri Sembilan, Kharil Anuar Wafa berkata, hanya melalui undi pada Pilihan Raya Umum (PRU ) ke-13 nanti.

"62 peratus undi orang muda menjadi penentuan dalam PRU.

"Kebangkitan golongan muda mencorakkan Malaysia baru. Perubahan di tangan golongan muda.


"Dengan hanya sebatang pensel kita mampu membuat perubahan baru," katanya ketika berucap di acara pembukaan perhimpunan.

Walaupun padang basah dan becak akibat hujan lebat, orang ramai tetap memenuhi tempat program.

Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) Negeri Sembilan, Nazri Yunus pula berkata, ekonomi rakyat negeri tersebut dapat ditingkatkan jika ditadbir pemimpin yang berintegriti.

"Walau ekonomi Negeri Sembilan tidak sekaya selangor dan Pulau Pinang, tapi kalau ada pemimpin yang berintegriti di Negeri Sembilan, saya yakin ekonomi rakyat mampu dimartabat.

"Mesej pemuda Pakatan jelas untuk kita pastikan Negeri Sembilan ditadbir kerajaan rakyat, jatuhkan Kerajaan Umno BN," katanya disambut tepukan gemuruh orang ramai.

Ketua Publisiti Pemuda DAP Negeri Sembilan, Teo Kok Seong mengulangi gesaan sama, mahu generasi muda menolak Umno BN dalam PRU ke-13.

"Tidak kira kaum, orang muda mesti membantu Pakatan Rakyat memenangi pilihan raya khususnya di Negeri Sembilan. Marilah kita sama-sama membuat perubahan," katanya.

Sebelum itu, konvoi bermotor Pemuda Pakatan Rakyat tiba di tempat program kira-kira jam empat petang disambut paluan kompang, tarian singa dan gendang India.

Pengerusi Ameerah Dewan Muslimat PAS Pusat, Fareedah Samad sebagai mewakili wanita yakin golongan itu juga mampu membuat perubahan.

"Signal anak muda jelas bahawa kita akan menjadi sebahagian daripada kepimpinan akan datang.

"Golongan wanita akan memastikan Negeri Sembilan juga akan masuk dalam senarai negeri Pakatan Rakyat selepas pilihan raya ke-13," katanya.-Harakahdaily

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...