Monday, October 25, 2010

Setiausaha Bahagian Gua Musang Dipilh Sebagai Calon Umno Di PRK Galas

Umno Pilih Setiausaha Bahagian Calon Galas
Barisan Nasional(BN) menamakan Setiausaha Umno Bahagian Gua Musang Abdul Aziz Yusof, 47, sebagai calonnya untuk pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri Galas pada 4 Nov depan.

Pengumuman tersebut dibuat oleh Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yasin petang ini.

Pilihan raya kecil DUN Galas diadakan berikutan kematian penyandang wakil rakyat dari PAS, Chek Hashim Sulaima, 46, akibat barah usus 27 September lepas.

Suruhanjaya Pilihan Raya menetapkan hari penamaan calon bagi pilihan raya kecil itu pada 26 Oktober ini.

Ketika membuat pengumuman itu, Muhyiddin berkata Abdul Aziz merupakan calon yang masih muda dan pernah berkhidmat sebagai Ketua Pejabat Operasi Lembaga Kemajuan Kelantan Selatan (Kesedar).

Katanya, Abdul Aziz merupakan orang tempatan, orang Gua Musang dan umurnya masih muda.

Muhyiddin mengumumkan nama calon BN itu di Umno Bahagian Gua Musang di Bukit Chekati.

Hadir sama ialah pengarah pilihan raya kecil BN bagi DUN Galas, Tengku Razaleigh Hamzah dan pengerusi badan perhubungan Umno Kelantan, Datuk Mustapa Mohamad.

Tengku Razaleigh adalah ahli parlimen Gua Musang dan juga ketua Umno bahagian berkenaan.-TVS

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...