Saturday, April 24, 2010

Husam- Kempen Umno-BN, Jerat Diri Sendiri


Tindakan Barisan Nasional (BN) memainkan isu arak sepanjang kempen pilihan raya hanya akan menjerat diri sendiri, kata Exco Kerajaan Kelantan, Datuk Husam Musa. (Gambar)

Menurutnya, beliau percaya lebih daripada sebahagian pemimpin parti itu juga terbabit dalam perbuatan sama, bagaimanapun menafikannya.

“Saya bersetuju dengan kenyataan Lim Kit Siang mengatakan isu arak akan memakan diri UMNO sendiri.

“Setakat ini sahaja, beberapa pemimpin kanan UMNO menafikan mereka minum arak, saya percaya sehingga hari pengundi 25 April (Ahad) nanti, lebih ramai akan menafikan perkara sama,” katanya dalam ucapan Ceramah Perdana di Padang Awam dekat sini, semalam.

Menurutnya, beliau bersedia berdepan dengan pemimpin UMNO dan BN mengenai isu ini dan mendedahkan senarai pemimpin mereka yang terlibat.

“Jika kami dapat buktikan mereka terlibat, saya mendesak mereka melepaskan jawatannya dengan segera sekiranya pemimpin UMNO masih menggunakan sejarah masa lalu kononnya Zaid bersikap buruk kerana kaki arak, kalau kaki arak ini dan arak menjadi ukuran,” katanya.

Hussam berkata, Zaid jauh lebih berani berhadapan dengan serangan yang dilakukan, dan membuat pengakuannya yang kini bersih daripada amalan negatif itu.

“Bagaimana pula dengan sesetengah pemimpin UMNO sedangkan mereka ini masih 'minum' sampai hari ini.

“Ini tidak bagi Zaid, beberapa bulan lepas beliau ke Makkah bersama isterinya bagi mengerjakan umrah, baru tiga bulan lepas kalau tidak silap saya.

“Sudah tentu sebelum mengerjakan umrah, saya yakin beliau sudah bertaubat atas semua kesilapan masa lalunya,” katanya- SH

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...