Thursday, August 26, 2010

Panggilan "militant" Membuat Ibrahim Ali Melenting

Sekali lagi, Ibrahim Ali menjadi tumpuan. Kali ini beliau mengetuai perarakan ke Kedutaan Amerika Syarikat di Kuala Lumpur, berdemonstrasi sebagai protes terhadap John R Malott, bekas duta Amerika Syarikat yang menyifatkan PERKASA sebagai pertubuhan "militant".

Istilah "militant" ini cukup buat Ibrahim Ali melenting. Melonjak-lonjak Ibrahim Ali di depan Kedutaan Amerika Syarikat, menuduh John R Malott melabel sewenang-wenangnya, di samping menekankan bahawa PERKASA bukan pertubuhan bersenjata.

Babak ini berakhir dengan sindiran John Malott, bahawa Ibrahim Ali gagal memahami istilah Bahasa Inggeris, malah tidak berupaya untuk membezakan antara kata sifat dengan kata nama. Bekas duta ini berkata, "Saya menggelar PERKASA sebagai pertubuhan Melayu yang 'militant', yang mana ia adalah benar. Semasa saya menggunakan istilah ini, ia digunakan sebagai kata sifat. Ia bermaksud 'bersikap agresif', atau 'tabah memperjuangkan idealisme', misalnya 'aktivis hak asasi manusia yang militant'."Read More atau Baca Selanjutnya DI SINI

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...