Thursday, August 5, 2010

Jika Anwar Dipenjarakan, Umno-BN Dilihat Semakin Jahat.



Umno-BN Diberi Amaran Tindakan Penjarakan Anwar Akan Hancurkan Maruah Malaysia.


Kami datang dari dua spektrum politik yang beza mengenai banyak isu besar. Walau bagaimanapun satu isu yang menyatukan kita ialah kes perbicaraan Anwar Ibrahim, mantan Timbalan Perdana Menteri Malaysia yang kini menjadi pemimpin utama gagasan politik pembangkang di negara itu.
Anwar telah didakwa di dalam keadaan yang amat meragukan dengan pertuduhan liwat, yang mejadi satu kesalahan jenayah di bawah perundangan Malaysia. 
Sekiranya beliau didapati bersalah, Anwar berdepan dengan hukuman penjara selama 20 tahun, secara hakikatnya penjara seumur hidup bagi beliau yang berusia 63 tahun.
Perbicaraan tersebut yang dijangka bersambung minggu depan mengancam bukan sahaja Anwar tetapi juga mereka di Malaysia yang memperjuangkan sebuah negara yang bebas dan demokratik. 
Ia juga adalah penting kepada seluruh dunia kerana perbicaraan ini menggugat masa depan sebuah negara yang dikatakan model kepada negara Islam yang lain.
Pandangan kami terhadap Anwar dirumus secara independen dan bebas daripada pengaruh satu sama lain. Kami tidak sellaunya bersetuju mengenai dasar luar tetapi kami sebagai bersetuju bahawa Anwar sebagai seorang pemimpin politik, negarawan dan intelek mempunyai kualiti yang memberi rangsangan dan harapan kepada  masa depan.
Baca Seterusnya-DI SINI 

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...