Friday, July 30, 2010

Kempen "Selamatkan Selangor" Hanya Untuk Kembalikan Kuasa Politik Umno-BN


Pakatan Rakyat sebenarnya yang menyelamatkan Selangor dari cengkaman pemerintahan Umno Barisan Nasional yang tidak mengutamakan kebajikan rakyat, sebaliknya mendahulukan kepentingan kroni.

Demikian kata Ahli Parlimen Kuala Langat, Abdullah Sani Abdul Hamid apabila merujuk kepada kempen Selamatkan Selangor yang dicanang pimpinan Umno BN selepas kehilangan kuasa pada pilihan raya umum lalu.

Bercakap kepada TV Selangor, beliau turut mengecam kempen itu yang disifatkannya tidak ada motif jelas, selain cuba mengembalikan kuasa yang hilang dan sukar digenggam semula.

Kempen Selamatkan Selangor sedang rancak berlangsung di sekitar negeri ini dengan menyediakan 19 tapak ceramah di beberapa daerah utama.

Mengikut Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan Umno Selangor, Datuk Seri Noh Omar, mereka kononnya mahu mendedahkan kelemahan Pakatan Rakyat dan menyelamatkan penduduk Selangor.

Alasan kempen yang disogok kepada media kawalan mereka, pantas diselar Abdullah Sani.

“Selamatkan dari apa? Selamatkan dari yang buruk kepada yang baik, itu sudah kita lakukan. Daripada yang baik kepada terbaik, itu juga akan kita laksanakan,” tegas Abdullah Sani.

Beliau turut mencabar Umno BN supaya membuktikan Pakatan Rakyat ada melakukan penyelewengan dan pembohongan tanpa bersandar kepada agensi kerajaan tertentu.

“Kalau daripada penyelewengan, buktikan kita buat penyelewengan. Kalau berlaku korupsi sesama kepimpinan, buktikan kepada umum dan hukum mengikut undang-undang. Setakat ini tak ada,” katanya.

Abdullah Sani juga menganggap kempen Selamatkan Selangor itu menunjukkan hayat Umno semakin sampai ke penghujung.

Umno dianggap Abdullah, sedang tercari-cari kaedah atau idea baru bagi menumbangkan kerajaan Pakatan Rakyat di Selangor sedangkan ketandusan idea dalam membawa pembaharuan kepada rakyat.

“Umno mencari-cari mana pendekatan yang harus dibuat untuk rakyat dan baru-baru ini dilancarkan satu biasiswa untuk orang anak-anak orang kurang upaya dan keluarga mereka. Dulu kenapa tak dibuat?” bidas beliau./TVS

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...