Wednesday, September 22, 2010

Jika Polis Bertindak Cepat, Mungkin Sosilawati Selamat


Sosilawati Tidak Mungkin Dibunuh Jika Polis Bertindak Awal
 Jutawan kosmetik, Datuk  Sosilawati dan tiga rakanyn tidak mungkin dibunuh sebegitu kejam sekiranya polis bertindak segera menyiasat beberapa laporan terdahulu berhubung kehilangan individu dan dakwaan jenayah komersil yang dikaitkan dengan suspek utama.
Menurut Lawyers for Liberty, sebuah badan dianggotai peguam yang memperjuangan hak asasi dan reformasi undang-undang pihak polis, dalam kes tersebut pihak polis tidak sepatutnya dipuji secara keterlaluan kerana mereka dilihat bertindak pantas hanya bila berdepan dengan kes-kes berprofil tinggi.
"Lawyers for Liberty merasa bimbang melihat ramai ahli politik dan pihak lain yang terlalu cepat memuji pihak polis kerana berjaya menyelesaikan siasatan terhadap kes pembunuhan Datuk Sosilwati dan tiga rakannya.
"Hakikatnya, pujian bahawa Polis DiRaja Malaysia sebuah pasukan yang efektif, kompeten dan profesional adalah jauh dari kebenaran. Pihak polis hanya bertindak seperti kilat apabila kes membabitkan kehilangan individu penting dan kaya berpangkat 'Datuk' tetapi pada masa yang sama tidak menghiraukan atau melengah-lengahkan penyiasatan terhadap banyak lagi kes kehilangan, pembunuhan dan komersil yang lain," kata Surendran dalam satu kenyataan media Jumaat lalu. -Readmore.. Baca Seterusnya .. DI SINI

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...